Almanya'da sınırları zorlayan operayı izleyen 18 kişi hastanelik oldu!
Stuttgart Devlet Operası'nda sahnelenen "Sancta" adlı eser, izleyicileriyle damgasını vurdu. Avusturyalı koreograf Florentina Holzinger'in bu tartışmalı performansında gerçek kan, cinsel ilişkiler ve BDSM unsurları yer aldığı iddia edildi. Gösterinin ardından 18 izleyici mide bulantısı şikayetiyle tedavi edilirken, üç kişi için doktor çağrıldı.
SIRA DIŞI DENEYİMİ KALDIRAMAYANLAR HASTANELİK OLDU
Sancta, geçtiğimiz hafta sonu gösterildi ve bazı izleyiciler bu gerçekçi deneyim sonucu tıbbi yardım aldı. Operanın sözcüsü Sebastian Ebling, "Cumartesi günü sekiz, Pazar günü ise 10 kişi ziyaretçi servisimizde tedavi gördü" dedi. Holzinger, dans tiyatrosu ile vodvil arasındaki sınırları zorlayan cesur bir sanatçı olarak tanınıyor ve eserinde daha önce de kan ve çıplak performanslar içeren sahneler yer almıştı.
GERÇEKLİK VE SANAT İÇ İÇE GEÇTİ
Holzinger'in Sancta'sı, Paul Hindemith'in 1920'lerdeki operası "Sancta Susanna"dan esinlenerek oluşturulmuş ve bu yıl Stuttgart'ta sergilenen versiyon, izleyicileri adeta büyüledi. Oyun bir yanıyla tiyatronun sınırlarını zorlarken oyuncular da gerçekliğin ve gerçekçiliğin incecik sınırında dans etti. Orijinal operanın kutsallara saygısızlık içerdiği gerekçesiyle yasaklandığı düşünülmüştü ancak bu modern yorumda sahne performansları oldukça cesur bir şekilde tasarlandı ve tüm ekip gerçekliğin ve sanatın iç içe geçmiş perdelerini açıp kapattı.
İZLEYİCİLERE UYARI LİSTESİ VERİLMİŞTİ
Eserin içeriği nedeniyle izleyicilere yayımlanan uyarı listesi dikkat çekti. İzleyiciler, tütsü, yüksek ses, cinsel eylemler ve cinsel şiddet gibi potansiyel tetikleyiciler hakkında önceden bilgilendirildi. Ancak tüm bu tartışmalara rağmen, Stuttgart’taki gösterinin biletleri hızla tükendi ve kalan temsilere olan ilgi oldukça yoğundu.
OYUN NEYİ ANLATIYOR?
Oyunun üzerinde durduğu temel kavramlar Katolik ayinleri, maneviyat, inanç, acı, seksüel deneyimler. Sancta Susanna, Hristiyanlıkta bekarlık ve şehvet arasındaki ilişkiyi inceler ve bir rahibe manastırının cinsel çılgınlığa düşüşünü tasvir eder. Kariyerinin bu zamanlarında Hindemith, sıklıkla "Alman ekspresyonizmi alanında uğraşan yirmi dört yaşında biri" olarak görülmüştür [ kaynak belirtilmeli ] ve tam teşekküllü bir ekspresyonizm eseri olarak tanımlanamasa da , opera şüphesiz bestecinin bu tür çağdaş sanatsal eğilimlere yönelik önemli bir refleksivitesini göstermektedir.
Çağdaşları gibi Hindemith de yirminci yüzyılın başlarından "eski dünyanın patladığı" bir zaman olarak bahsetmiştir [ kaynak belirtilmeli ] ve sanatçılar yüzyıllardır yerleşik olan kodları ve gelenekleri büyük ölçüde göz ardı ederek bu değişen dünyayı anlamlandırmaya zorlanmıştır. Bu nedenle, librettoda (ünlü dışavurumcu şair ve oyun yazarı August Stramm'dan), sahne talimatları, elipsler ve eksik ifadelerle oldukça parçalanmış olan konuşma üzerinde baskındır. Operanın merkezinde, kendini ifade etmenin bir yolu olarak şokun dışavurumcu kavramı vardır ve müzikal olarak bu, büyük ölçüde armonik ve tonal süreçleri "tonalitenin sınırlarına" iterek başarılmıştır. Hindemith, yine de kendini biçimcilikten tamamen ayırmamıştır ve eser bir dizi varyasyon halinde yapılandırılmıştır.